[popup_manager id="1"] |
מה משותף למאמן כושר אישי עם 12 לקוחות, מנהלת סטודיו לפיאלטיס מכשירים עם 120 לקוחות ובעלים של מועדון כושר עם 1,200 לקוחות?
ניחשתם נכון! (או שלא?) – ישנם 5 משתנים המשפיעים על גובה ההכנסה שלהם!
גורם מספר 1 : מספר הפניות החדשות לעסק
המקצוענים קוראים לזה לידים או מתעניינים. הכוונה היא לאנשים אשר פנו לעסק והביעו עניין להתחיל להתאמן במסגרת השירות שאתם מציעים.
מתעניינים יכולים לפנות אלינו ב 4 דרכים אפשריות :
- דרך הטלפון
- דרך האינטרנט (פייסבוק, דף נחיתה, אתר, מייל)
- הגעה פיזית ללא תאום מראש – אקראי
- המלצה של חבר/ה
כדי לקבל יותר פניות עלינו לבצע מהלכי שיווק. (לקריאה על 5 הטעויות הנפוצות בשיווק לתחום הכושר).
גורם מספר 2 : מספר הלקוחות החדשים מידי חודש
כמות המצטרפים החדשים לשירות שלנו היא מדד חשוב ביותר להצלחת העסק.
אפשר להגדיר זאת כך : כמות המצטרפים החדשים שלנו מעידה על היקף ההשפעה שלנו על הסביבה. עלינו לדאוג לצרף יותר ויותר אנשים לשירות שלנו מתוך הבנה שכל מי שמצטרף חייו ישתפרו! הרי ברור לנו שכל מצטרף יהנה מבריאות טובה יותר, אנרגיה בחיי היום יום, הרגשה טובה יותר וצעד אחד קרוב יותר בדרך להגשמת מטרותיו.
צרוף לקוחות חדשים מושפע במידה רבה מרמת השיווק שלנו, אך לא פחות מכך מיכולות המכירה שלנו.
כלומר – השיווק מפנה אלינו מתעניינים שעשויים להיות לקוחות שלנו. תפקידינו עכשיו הוא לצרף אחוז כמה שיותר גדול מהם ולהפוך אותם למתאמנים פעילים שלנו.
גורם מספר 3 : מספר הלקוחות העוזבים מידי חודש
כל מי שעוסק בתחום הכושר מכיר את זה : אנחנו מבקשים מאנשים כסף בנוסף למאמץ 🙂
לכן אחד האתגרים הגדולים ביותר שלנו הוא לשמר % גבוה כמה שניתן של לקוחות פעילים.
מתאמנים יכולים לעזוב אותנו ב 2 דרכים אפשריות :
- עזיבה בעת סיום תקופת המנוי – הלקוח עשה מנוי לשנה, הסתיימה התקופה והוא בחר שלא להמשיך.
- עזיבה במהלך תקופת המנוי – הלקוח עשה מנוי לשנה ובחר לבטל אותו לפני תום התקופה.
הסיבות לעזיבת לקוחות מורכבות לרוב מ : חוסר זמן, אי ניצול של המנוי, בעיה רפואית, מעבר דירה, גיוס לצבא וכו'
אנחנו יכולים להשפיע בצורה משמעותית על מרבית הגורמים לנטישה על ידי מתן שירות לקוחות ברמה גבוהה.
גורם מספר 4 : המחיר הממוצע ללקוח
המחיר אותו אתם גובים מהלקוח על השירות שלכם משפיע בצורה משמעותית על רמת ההכנסה שלכם.
מהכרות מעמיקה עם שוק הכושר בישראל – רוב העסקים יכולים וצרכים לגבות יותר עבור השירות שלהם.
הגורם העיקרי שמעכב אותנו בנושא זה הוא… אנחנו עצמנו! או במילים אחרות : הפחד שלנו מפני עזיבת לקוחות עקב עליית המחיר.
אז לא צריך להיות חזירים ולהכפיל את המחיר לכל לקוח תוך יום, אבל בהחלט יש להתחיל תהליך הדרגתי של עליית מחיר של 10% אחת לכל תקופה אם אתם רוצים עסק שתוכלו לא רק לעבוד בו, אלא להינות ממנו כלכלית.
גורם מספר 5 : רכישות של הלקוח מעבר לשירות העיקרי
כל מי שנכנס לרשת מועדוני כושר בארץ ובעולם לא יכול שלא להבחין בכמות המוצרים שנמצאת בקבלת המועדון.
בין המוצרים הנמכרים ניתן למצוא : נעלי ספורט, בגדי אימון, תוספי מזון, אביזרי אימון קלים, ועוד.
ללקוחות שלכם יש משהו במשותף : כולם בעלי נכונות להוציא כסף על Life Style ואיכות חיים. מדוע שיוציאו את זה אצל מישהו אחר?
אתם יכולים למכור מוצרים נוספים ללקוחות שלכם בצורה ישירה או לחלופין לשלוח אותם לעסק אחר.
למעשה כאשר אתם מפנים לקוחה שלכם לחנות הבגדים ממנה אתם רוכשים את הבגדים המהממים שלכם – אתם עוזרים לה ויכולים ליהנות מהכנסה נוספת באדיבות בעלת החנות שתשמח לקבל לקוחות חדשים.
רוצים ללמוד על איך מנהלים עסק מצליח בתחום הכושר והספורט?
השאירו פרטים ותתקדמו להצלחה!
[pojo-form id="3878"]