מכירות אימונים אישיים | מכירות חדר כושר | מכירות אימון אישי | מכירות אימון אישי |
למה אסור לתת הנחות בעסק?
רוצה ללמוד איך להקים ולנהל עסק בתחום הכושר והספורט?
[pojo-form id="3878"]
למה אסור לתת הנחות בעסק?
מכירות אימונים אישיים | מכירות חדר כושר | מכירות אימון אישי | מכירות אימון אישי |
לכל מי שמאמן אנשים או בעלים של סטודיו זה קרה : לקוח מתעניין פוגש אותנו או מסיים אימון התנסות ודורש הנחה בכדי להירשם.
רוב המקצוענים בתחום הכושר והספורט שונאים להתמקח על כסף ואז : או שהם מאשרים את ההנחה בצורה "חד פעמית" או שהם מציינים שאצלם אין הנחות בצורה נחושה ואז לעיתים הלקוח מסרב ועוזב.
לפני שנבין איך כדאי להתנהל – בואו נבין למה אסור לעולם לתת הנחה ללקוח כדי לסגור עסקה.
אם אישרנו ללקוח חדש הנחה, בצענו למעשה אפליה בין הלקוחות שלנו. כלומר יצרנו למעשה מצב בו חלק מהלקוחות משלמים מחיר אחד וחלק אחר- רק על בסיס מי צעק או התווכח יותר.
עסק שמפלה בין לקוחותיו, הוא למעשה עסק שמבצע עבירה אתית – ולא יעבור הרבה זמן עד שלקוחות אחרים יזההו זאת וידרשו גם הם הנחה או שפשוט יעזבו מאוכזבים.
מעבר לזה שדמי המנוי שאנחנו גובים או המחיר לאימון אישי – הם מקור ההכנסה העיקרי ולרוב היחידי שלנו. זהו צינור החמצן שלנו ואסור לנו להתפשר עליו ל-ע-ו-ל-ם.
להבדיל מהנחה על בסיס דרישת הלקוח, ניתן ורצוי להחליט על מדיניות הנחות ברורה ושקופה, כמו למשל : 5% הנחה במחיר לבן משפחה מקרבה ראשונה. כאן אין אפליית מחיר מאחר וההנחה תקפה לכולם.
אז איך בכל זאת מתמודדים על לקוח שדורש הנחה בכדי להרשם ?
קבלו טיפ :
נסו שאול את הלקוח את השאלה הבאה – "נניח ואני זורם איתך ונותן לך את ההנחה שבקשת ואתה נרשם היום". בעוד שבוע אתה שומע על חבר שלך שנרשם ומשלם חצי מהמחיר שלך. איך תרגיש כלפי?
התשובה של הלקוח עכשיו יכולה להיות אחת מ 2 :
1. הוא יבין את המסר ויתקדם להרשמה.
2. הוא יגיד : "עזוב, אני לא הולך לספר לכולם איזה מחיר קבלתי – זה ישאר ביננו". במקרה הזה נחייך ללקוח ונגיד "בדיוק מזה אני רוצה להמנע. מלהסתובב כל היום ולחשוב למי נתתי הנחה ואיזה מחיר כל אחד משלם".
כשאנחנו שמים את הלקוח בסיטואציה בה הוא חווה אפליה – אנחנו מעבירים לו את המסר (בחיוך וללא שיפוט) שלא כך נהוג אצלנו בעסק.
ניתן גם לחזק את המסר ולהגיד : "אתה מוזמן לדבר עם כל אחד מהמתאמנים שלי ולשאול אותו לגבי המחיר. כולם יספרו לך שהם משלמים בדיוק את המחיר שלך".
אם אהבתם את הטיפ – נשמח אם תשתפו אותו כדי שגם חברים וקולגות יכלו להפיק ממנו ערך.
ואם אתם רוצים ללמוד עוד על איך להקים ולנהל עסק מצליח בתחום הכושר והספורט :
[pojo-form id="3878"]
מכירות אימונים אישיים | מכירות חדר כושר | מכירות אימון אישי | מכירות אימון אישי |